طراحی برنامه های تلفن همراه ، از کجا شروع کنیم؟

پنجشنبه 30 مرداد 1399
14:38
مریم

طراحی موبایل ناحیه ای از طراحی است که از چند سال پیش شروع به توسعه و تکامل می کند. با راه اندازی آیفون و فروشگاه App در سال 2008 ، توسعه برنامه های کاربردی موبایل به یک بازار جالب توجه تبدیل شد ، زیرا در نهایت سخت افزار موبایل و اکوسیستم خوبی وجود داشت. با توسعه هر چه بیشتر برنامه های تلفن همراه ، طراحی چنین برنامه هایی بسیار مهمتر شد تا ضمن ایجاد برنامه های قدرتمند ، تجربه خوبی را برای کاربر ایجاد کند.



امروزه طراحی و توسعه برنامه های کاربردی موبایل یک واقعیت است و شما این موضوع را از قبل می دانید. اما اگر هنوز روی واگن طراحی تلفن همراه متوقف نشده اید ، در این مقاله می توانید مهمترین کارهایی را که باید انجام دهید تا بلافاصله شروع به طراحی برنامه های تلفن همراه کنید ، پیدا کنید.

بازار خود را بشناسید:

یکی از اولین کارهایی که شما برای تهیه و اطلاع رسانی خود در زمینه طراحی اپلیکیشن های موبایل باید انجام دهید ، داشتن تلفن هوشمند است. این باید واضح باشد ، اما هنوز هم یکی از مواردی که به نظر من در هنگام طراحی برنامه های تلفن همراه بزرگترین مزیت برای من بود ، استفاده از تلفن همراه سنگین برای چند سال بود. شما باید سعی کنید قبل از طراح بودن یک کاربر باشید و با استفاده از دستگاه و برنامه های آن ، درک نیازها و مشکلات مربوط به یک برنامه کاربردی موبایل ، بسیار ساده تر خواهد بود. تمرکز شما همیشه باید روی iPhone یا Android باشد ، زیرا این دو سیستم عامل متداول و سیستم عامل هستند که برای آنها ایجاد شده است. به تازگی ، با راه اندازی ویندوز فون 7 ، یک بازار و افراد نیز برای آن سیستم عامل طراحی شده اند ، و حتی اگر شما باید از انواع برنامه های طراحی شده در آنجا آگاه باشید ، من هنوز هم توصیه می کنم که روی iOS و Android تمرکز کنید ، حداقل فعلاً.

بزرگترین تفاوت بین ایجاد یک برنامه موبایل و یک برنامه دسک تاپ یا حتی یک وب سایت ، زمینه است و این همان چیزی است که باعث می شود این برنامه های موبایل بسیار قدرتمند و جالب باشند. هر برنامه برای یک هدف خاص ، در یک زمان و مکان خاص استفاده می شود. اگر شما در حال ایجاد یک راهنمای رستوران هستید ، می خواهید چیزی را ایجاد کنید که مناسب ترین نتایج را در کمترین زمان برای کاربر نشان دهد ، زیرا کاربر احتمالاً در خیابان یا در حال حرکت است و به دنبال سریع است. توصیه این امر بسیاری از فرصت ها را برای نوآوری در توسعه تلفن همراه باز می کند ، و به عنوان یک طراح ، شما همیشه باید از آخرین برنامه ها مطلع شوید و از جدیدترین برنامه ها در مورد آنچه ایجاد می شود مطلع شوید.

بنابراین ، اگر به هر فرصتی هنوز یک کاربر تلفن هوشمند نیستید ، یک بار به آن بروید و بارگیری و آزمایش این برنامه ها را شروع کنید ، زیرا این تجربه کاربر قطعاً یکی از مهمترین موارد برای شما برای طراحی یک برنامه موبایل ثروتمند و قدرتمند است. و خود را به دستگاهی که خود دارید محدود نکنید ، سعی کنید در مورد دیگران نیز مطلع شوید. می توانید چندین تصویر از برنامه های موجود در هر بازار ، App Store برای iOS ، Google Play برای Android و برنامه ها + بازی های Windows Phone را بررسی کنید. توصیه می کنم یک سرویس و نحوه این سرویس را بین سیستم عامل های تلفن همراه بررسی کنید ، به این ترتیب می توانید سبک و تفاوت بین هر سیستم عامل را مشاهده کنید.

همچنین باید درباره اسناد رسمی در مورد رهنمودهای طراحی برای هر پلتفرم مشورت کنید ، زیرا هر یک از سبک و دستورالعمل های خاص خود را برای دنبال کردن دارند. می توانید دستورالعمل های رابط انسانی iOS ، دستورالعمل های رابط کاربری Android و دستورالعمل های طراحی کاربر را برای Windows Phone بررسی کنید.

دانش بصری چیزی است که هر طراح باید در هر زمینه ای بهبود بخشد. در طراحی موبایل معتقدم که این مهمتر است ، زیرا هر روز یک رابط جدید ، یک الگوی طراحی جدید ، یک سبک جدید تلفن همراه وجود دارد. با مشاهده و تجزیه و تحلیل طرح های دیگران ، به شما می دهد که طراحان ، دانش بهتری و اطلاعات بصری بزرگتری را برای هر بار که نیاز به کار روی یک پروژه مورد نظر خود داشته باشید ، داشته باشید.

الهام بصری نه تنها به دلیل ظاهر برنامه شما بلکه به دلیل تعامل کاربر با آن مهم نیست. سعی کنید تمام حرکات ممکن را یاد بگیرید ، درک کنید که کاربر چگونه می خواهد با برنامه تعامل داشته باشد و از خود بپرسید ساده ترین و طبیعی ترین راه برای انجام یک عمل چیست و چگونه می توانید واقعاً در این زمینه نوآوری کنید؟

الگوهای طراحی موبایل:

الهام بصری:

اکوسیستم موبایل بر اساس آزمایش و نوآوری دائما در حال تغییر و تحول است و هر روز رویکردهای زیادی وجود دارد. از خواندن برنامه ها ، به اشتراک گذاری عکس ، بهره وری و لیست کارهای انجام شده ، همه نوع برنامه ها در دسترس کاربر است. هر یک از این برنامه ها بسته به هدف و متن برنامه ، از سبک و لحن بصری خاصی برخوردار هستند.

قبل از شروع طراحی ، شما باید الگوهای موجود در طراحی موبایل را مطالعه کرده و با توجه به انتظارات کاربر ، طراحی را انجام دهید. من توضیح کوچکی خواهم داد.

الگوی طراحی به عنوان یک راه حل قابل تکرار کلی برای یک مشکل متداول در طراحی نرم افزار تعریف شده است.

در این الگوهای ، شما می توانید انواع مختلف رابط ها ، منوها و پیمایش ها را مطالعه و تحلیل کرده و از آنها به عنوان پایه ای برای طراحی برنامه تلفن همراه خود ، بر اساس محتوا و هدف برنامه خود استفاده کنید. روش های مختلفی برای انجام همان عمل در تلفن همراه وجود دارد ، و این طراح ، وظیفه شما را دارد که بهترین روش را انتخاب و انتخاب کنید. الگوهای طراحی واقعاً مفید هستند زیرا می توانید به روشی ساده ببینید که چه راه حل هایی در حال حاضر وجود دارند و چه تاثیری در رابط شما دارد. اینجاست که شما ابتدا با آزمایش ذهنی این چیدمان ها و فکر کردن درباره برنامه مناسب خود ، طرح خود را در ذهن خود شروع خواهید کرد.

این سؤالات را از خود بپرسید: "هدف اصلی برنامه من چیست؟" ، "چند و مهمترین بخشهای برنامه من" ، "چه نوع اقدامات باید در طول استفاده از برنامه در دسترس کاربر باشد؟" اینها سؤالاتی هستند که به شما در انتخاب الگوهای خود و تعریف طرح پایه برنامه کمک خواهند کرد.

شروع به طراحی کنید:

پس از اطلاع رسانی ، آزمایش ، تماشای ، الهام بخش ، مقایسه آنچه در آنجا وجود دارد و دانستن کاری که می توانید و باید انجام دهید ، اکنون زمان آن است که واگن طراحی را امیدوار کنید. اما ، و بسته به نوع فردی که دارید ، نباید به سمت راست Photoshop بپیچید و پیکسل هایی ایجاد کنید. فکر کنید ، طرح ، نمونه اولیه و تکرار کنید.

برای طراحی ، می توانید یک اسکچ بوک آیفون تهیه کنید تا به شما در طراحی یک شبکه آیفون کمک کند ، یا فقط یکی از قالب های رایگان آنها را بارگیری کنید و چاپ خود را انجام دهید. این به شما کمک می کند ایده های طراحی خود را مستقیماً درون یک طرح آیفون ترسیم کنید و آن را درست روی کاغذ پیش نمایش کنید.

بعد از چند طراحی ، احتمالاً می خواهید نسخه اولیه برنامه خود ، نمونه اولیه خود را بسازید. برنامه های نمونه سازی زیادی برای کمک به شما وجود دارد ، اما حتماً یکی را انتخاب کنید که از قبل الگوی آیفون را دارد ، به این ترتیب که بتوانید به راحتی با کشیدن و رها کردن عناصر ، اسکلت برنامه خود را بسازید تا احساس خوبی از آنچه می خواهید بسازید. بدست آوردن.

پس از نمایش صفحه و برنامه خود ، می توانید آن پیکسل های جلا داده شده نهایی را در Photoshop شروع کنید. من به شما توصیه می کنم برای ادامه کار خوب باشید. به این ترتیب دیگر نیازی به طراحی عناصر پیش فرض iOS مانند دکمه ها ، منوی انتخابی ، اعلان ها و موارد دیگر ندارید. اگر می خواهید برای Android طراحی کنید ، نگران نباشید ، الگویی نیز برای آن وجود دارد.

همچنین منابع طراحی زیادی در حال حاضر وجود دارد که می توانید از آنها برای طراحی برنامه خود استفاده کنید. Pandora UI از Designmodo یک رابط کاربری کامل و مفصل است که با سبک های مختلف مختلف در دسترس است تا به شما در دستیابی سریع و آسان به سبک و لحن دلخواه خود در برنامه شخصی شما کمک کند.

سخنان نهایی:

بنابراین اینها مهمترین مواردی هستند که می توانید بلافاصله طراحی برنامه های موبایل را شروع کنید. مثل همیشه ، همه افراد دارای گردش کار و برنامه های دلخواه خود هستند ، بنابراین سعی کنید پلت فرم خود ، نرم افزار طراحی دلخواه خود ، الگوی خود را انتخاب کنید و در حوزه تلفن همراه خلاقیت خود را شروع کنید ، این یک بستر عالی برای طراحی است.

هنگامی که طراحی شما انجام شد ، سعی کنید تا حد ممکن نزدیک به توسعه دهنده کار کنید ، اطمینان حاصل کنید که بینایی و طراحی شما دقیقاً همانطور که تصور می کنید توسعه داده شده است ، و به این ترتیب می توانید راهنمایی کرده و تمام دارایی های لازم را به توسعه دهنده بدهید. دقیقاً مانند توسعه وب ، این کار دشوار و بعضاً خسته کننده است ، اما باید انجام شود تا محصول نهایی شما دقیقاً همانطور که می خواهید باشد.




[ بازدید : 95 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فن 21 - مجله طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]